1. Yleistä

Nämä sopimus- ja toimitusehdot koskevat Bugoff.fi verkkokauppaa (“verkkokauppa”), jonka toiminnasta vastaa Logonet Oy (“palveluntarjoaja”), Itälahdenkatu 18 A, 00210, Helsinki, Y-tunnus 0876951-9.

Palvelun käyttäjä ("asiakas") hyväksyy nämä ehdot käyttäessään verkkokauppaa, rekisteröityessään verkkokauppaan tai ostaessaan tuotteita verkkokaupasta.

Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä ehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Asiakas hyväksyy muutokset verkkokauppaa käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat ehdot ovtat nähtävissä verkkokaupan kotisivulla.

Palveluntarjoaja ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on palveluntarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Palveluntarjoaja on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

2. Rekisteröityminen

Asiakas luo verkkotunnukset täyttämällä yhteystietolomakkeen ja valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Näin asiakas rekisteröityy palvelun käyttäjäksi. Asiakas vastaa palveluntarjoajalle antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja käyttäjätunnuksen sekä salasanan käytöstä ja säilytyksestä.

Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen luonnollinen ja täysivaltainen henkilö. Mikäli asiakas on alle 18-vuotias tai omassa asuinmaassaan alaikäinen, tulee tämän pyytää huoltajaa tekemään rekisteröinti verkkokauppaan asiakkaan puolesta. Jos asiakas on alle 13-vuotias, hänellä ei ole oikeutta käyttää verkkokauppaa.

Palveluntarjoajalla on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea asiakkaan käyttäjätunnus.

3. Henkilötiedot ja niiden käyttö


Asiakkaan tulee tilausta tehdessään luovuttaa verkkokaupan vaatimat henkilötiedot.
Henkilötiedot tallennetaan palveluntarjoajan ylläpitämään asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttö on kuvattu tietosuojaselosteessa, joka on nähtävissä verkkokaupan kotisivulla. Tietosuojaehtoihin pääset klikkaamalla tästä.

Asiakkaalla on oikeus tarkastaa itseään koskevat henkilötiedot sekä pyytää palveluntarjoajaa oikaisemaan, poistamaan tai täydentämään rekisterissä olevan virheellisen, puutteellisen tai vanhentuneet henkilötiedot.

4. Tilaaminen ja toimitus

Tuotteiden toimitusajat ja muut tuotetiedot määritellään verkkokaupan sivuilla. Kaikki tilaukset edellyttävät hyväksyntää ja tuotteiden saatavuutta.

Toimitusajat voivat vaihdella tuotteittain, saatavuuden ja muiden mahdollisten käytännön tekijöiden mukaan.

Asiakas voi tulostaa tilausvahvistuksen tehtyään tilauksen. Tämä vahvistus lähetetään myös asiakkaalle sähköpostitse, kun maksutiedot on onnistuneesti käsitelty. Lisäksi asiakas saa toimitusvahvistuksen sähköpostitse, kun tuote (tuotteet) on lähetetty varastosta.

5. Hinnat ja saatavuus

Kulloinkin voimassa olevat hinnat on määritelty kunkin tuotteen yhteydessä. Toimituskulut lisätään soveltuvin osin ja ne voivat vaihdella toimitusmaan ja muiden soveltuvien käytännön tekijöiden mukaan. Hinnoissa otetaan huomioon viranomaisten määrittelemät julkiset maksut, mukaan lukien kulloinkin lainsäädännön mukaan voimassa oleva arvonlisävero. Julkiset maksut lisätään hintoihin kassalla ja ne päivittyvät kun toimituspaikka on valittu. Huomaa, että julkiset maksut voivat vaihdella eri toimitusmaissa. Maksu tehdään tilattaessa käyttämällä tarjolla olevia maksutapoja.

Vaikka palveluntarjoaja pyrkii varmistamaan, että kaikki yksityiskohdat, kuvaukset ja hinnat, jotka näkyvät verkkokaupassa ovat oikein, voi virheitä esiintyä. Mikäli palveluntarjoaja havaitsee virheen tilatun tavaran hinnassa, palveluntarjoaja ilmoittaa asiakkaalle tästä niin pian kuin mahdollista ja antaa asiakkaalle mahdollisuuden vahvistaa tilauksen oikeaan hintaan tai peruuttaa tilauksen. Jos palveluntarjoaja ei saa asiakkaaseen yhteyttä, voi palveluntarjoaja peruuttaa tilauksen.

Verkkokaupassa voi olla kirjoitusvirheitä tai muita virheitä tai epätarkkuuksia ja se saattaa olla epätäydellinen tai epäajantasainen. Palveluntarjoaja varaa oikeuden korjata mahdolliset virheet, epätarkkuudet tai laiminlyönnit ja muuttaa tai päivittää tietoja milloin tahansa ilman ennakkoilmoitusta.

6. Maksaminen

Hyväksytyt maksutavat on eritelty verkkokaupan kotisivuilla. Voit valita haluamasi maksutavan kassalle mennessäsi. Maksuissa käytetään SSL turvallista palvelinta, jossa on digitaalisia varmenteita, ja asiakkaan maksutiedot ovat täysin salatut maksutapahtuman aikana.

Maksukortit

Saatuaan tilauksen palveluntarjoaja tekee katteentarkistuksen maksukortille varmistaakseen, että kortilla on riittävästi varoja toteuttamaan liiketoimi. Tuotteita ei lähetetä ennen kuin katteentarkistus on saatu päätökseen. Maksu veloitetaan asiakkaan kortilta, kun tilaus on hyväksytty.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.


7.  Tuotteen palauttaminen

EU:n alueella asuvilla asiakkailla on Euroopan Unionin etämyyntisääntöjen (Consumer Contracts Regulations, 2013) mukaan oikeus peruuttaa tilaus edellyttäen, että asiakas toimittaa tästä palveluntarjoajalle kirjallisen ilmoituksen. Ilmoituksen voi antaa milloin tahansa sen jälkeen, kun tilaus on tehty, aina 14 päivään asti siitä päivästä, kun palveluntarjoaja vastaanotti tilauksen. Ilmoitus ostotilauksen peruutuksesta on annettava kirjallisesti osoitteeseen Logonet Oy, Itälahdenkatu 18 A, 00210, Helsinki, Suomi, tai sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@logonet.com

Palveluntarjoaja antaa yllä mainittujen sääntöjen mukaan perutuista tilauksista asiakkaalle täyden hyvityksen mukaan lukien toimituskulut. Asiakkaan tulee palauttaa koko tilaus omalla kustannuksellaan palveluntarjoajalle turvallisella/varmalla tavalla niin, että se saapuu palveluntarjoajalle hyvässä kunnossa. Peruutetut tilaukset on palautettava osoitteeseen: Ecom Partners, (3 Korpus, Ladu 14a), Paljassaare põik 4, 10313 Tallinn, Estonia. Kaikki tuotteet on palautettava käyttämättöminä ja alkuperäisessä kunnossa, alkuperäisestä toimitusmaasta.

Palautusta tehtäessä asiakkaan tulee ilmoittaa seuraavat tiedot:

- NImi

- Tilausnumero

- Palautettavien tuotteiden nimet ja määrät

- Syy tuotteiden palautukseen (väärä koko, viallinen tuote, jne.)

Tilaukset laskutetaan Euroopan alueella euroissa ja muualla joko US dollari- tai euromääräisinä. Kun maksu suoritetaan muussa valuutassa, palveluntarjoaja käyttää keskikurssia kaikissa liiketoimissa. Palveluntarjoaja ei voi ottaa vastuuta valuuttakurssivaihteluista jompaankumpaan suuntaan edes silloin kuin kyseessä on palautus tai vaihto.

8. Palveluntarjoajan virhevastuu

Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa asiakkaan on aina otettava yhteyttä ensin asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@logonet.com tai verkkopalvelun palautelomakkeen kautta. Kuluttaja-asiakkaalla on mahdollisuus saattaa palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen sopimusta koskeva riitaisuus kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Mahdollisiin asiakkaan ja palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

9. Palveluun liittyvät oikeudet ja kolmansien osapuolten aineisto

Palvelu on kokonaisuudessaan palveluntarjoajan omaisuutta ja kaikki siihen liittyvät oikeudet säilyvät palveluntarjoajalla. Palvelun sisällön tai sen osan kopioiminen on kiellettyä. Palvelusta saatavissa olevien tuotetietojen tai -kuvien, tuotemerkkien, tavaramerkkien tai muiden tunnusten käyttäminen muussa kuin kulloinkin voimassa olevan lain puitteissa on kiellettyä.
Palvelussa voi olla linkkejä kolmansien osapuolten omistamille tai ylläpitämille sivuille ja sisältöön. Asiakkaan siirtyessä tällaisille sivuille asiakkaan on tutustuttava ja hyväksyttävä niiden mahdolliset käyttöehdot. Tällaiset sivut eivät ole palveluntarjoajan hallinnassa eikä palveluntarjoaja vastaa niiden sisällöstä.

10. Vastuunrajoitus

Verkkokauppa toimii "sellaisenaan" ilman minkäänlaisia takuita. Palveluntarjoaja ei takaa, että verkkokauppa toimii keskeytyksettä tai virheettömästi.

Palveluntarjoaja ei ole vastuussa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat mahdollisista myöhästymisistä, palvelun muutoksista tai poistamisista, verkkokaupan kautta välitetyistä tuotteista tai materiaaleista. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka johtuvat katkoksista ja häiriöistä mukaan lukien tietojen katoaminen tai viivästyminen tai tietojen muuttuminen teknisten vikojen tai huollon vuoksi. Lisäksi palveluntarjoaja sanoutuu irti kaikesta vastuusta haitallisten ohjelmien (virukset, madot tai vastaavat) tai verkkokaupan virheellisen sisällön asiakkaalle aiheuttamista suorista tai epäsuorista vahingoista.

Voimassaolevan lain sallimissa rajoissa palveluntarjoajan suurin vastuu asiakkaalle tai tämän omaisuudelle aiheutuneista välittömistä vahingoista on aina korkeintaan se summa, jonka asiakas on maksanut verkkokaupasta tilatuista tuotteista, jotka olivat syynä valitukseen. Palveluntarjoaja ei vastaa mistään epäsuorista tai ennalta-arvaamattomista vahingoista asiakkaalle missään olosuhteissa.

11. Sovellettava laki ja riitojen ratkaiseminen

Näihin käyttö- ja palveluehtoihin sekä niihin liittyviin sopimussuhteisiin sovelletaan Suomen lakia. Näihin käyttö- ja palveluehtoihin tai niihin liittyviin sopimussuhteisiin liittyvät riidat pyritään ratkaisemaan sovittelemalla. Jos yksimielisyyttä ei saavuteta, erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa. Mikään näissä käyttö- ja palveluehdoissa ei rajoita asiakkaan oikeuksia tämän kotipaikan kuluttajansuojalakien mukaisesti.

12. Evästeet (“Cookies”)

Verkkokaupassa voidaan käyttää ns. evästeitä ("cookies") verkkokäytön seuraamiseen, kohdennetun mainonnan tuottamiseen ja mainonnan tehon mittaamiseen. Eväste on lyhyt tekstitiedosto, jonka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Evästeiden avulla verkkokauppa voi kehittää palveluaan entistä asiakasystävällisemmäksi ja tarjota asiakkailleen kohdennettuja tuotesuosituksia, tarjouksia ja etuja.

Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet oletusasetuksin, mutta käyttäjä voi myös torjua evästeiden käytön oman selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimestaan palvelun käytön jälkeen. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista saat selaimesi valmistajan ohjeista. Jotkin verkkokauppaan sisältyvät hyödylliset palvelut voivat kuitenkin edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Suosittelemme että asiakas ei estä tai poista verkkokaupan evästeitä tietokoneeltaan, jotta palveluntarjoaja voi tarjota korkealaatuista palvelua verkkokaupassaan.